A hosted call center is a software solution that handles inbound and outbound calling, as well as IVR interactions through a single system. Hosted call center systems are great alternatives to traditional call centers because they’re web-based and cost-efficient. There’s no need to worry about maintaining servers, buying hardware, or installing external software.
Why should you use a hosted call center?
Excellent phone support is the cornerstone of every successful business. Even though traditional call centers are slowly becoming obsolete and replaced by the likes of call center software or hosted call centers, phone support is still in high demand.
In fact, according to the CFI Group, 76% of all consumers prefer phone support over digital means such as emails, online contact forms, and social media. As such, it’s important to cater to the majority of your customers by providing quick, personalized, and knowledgeable phone service.
Pats paprasčiausias ir ekonomiškiausias būdas tai padaryti yra investuoti į priglobtą skambučių centro programinę įrangą.
How can you use a hosted call center?
A call center like LiveAgent offers its users tons of modern and professional call center features, including:
- Įeinantys skambučiai
- Išeinantys skambučiai
- Vidiniai skambučiai
- IVR (interaktyvaus atsakiklio) technologija
- Skambučių eilė
- Automatizuoti perskambinimai
- Skambučių peradresavimai
- Automatic call routing / automatic call distribution (ACD)
- Vaizdo skambučiai
- Neriboti skambučių įrašai
- Daug palaikomų skambučių įtaisų, įskaitant programinius kompiuterius
Be to, daugelis priglobtų skambučių centrų taip pat teikia papildomų funkcijų, tokių kaip:
- Įmontuota CRM programinė įranga
- Multichannel ticketing
- Vidaus/išorės žinių bazės
- Patikimų ataskaitų teikimas, skambučių analizė ir laiko skaičiavimas
- Ir daug daugiau!
The hosted call center is a modern type of technology that does not require any additional third-party app to function. In fact, call center solutions are built to maximize workflow efficiency and cost savings and thus include all the features and benefits of traditional help desk software.
What are the benefits of using hosted call centers?
Improved customer satisfaction
Turėdami gerą priglobto skambučių centro programinę įrangą su IVR meniu, automatiniu perskambinimu ir skambučių peradresavimu, galite pagerinti klientų pasitenkinimą. Klientai nori pasirinkimų, kai reikia laukti. Jie taip pat nori būti informuoti apie tai, kur jie yra nukreipti, ir gauti pagalbą, net jei tas asmuo negali jiems padėti.
Having a comprehensive hosted call center like LiveAgent in your arsenal is the best thing you can do to keep your customers happy call after call.
Faster resolution times
Having a hosted call center that’s equipped with an IVR system can help you improve your resolution times. By empowering your customers to choose which department they need to speak to, you’re eliminating the middle man that usually picks up a phone, listens to what the customer needs, and only then routes the caller to the appropriate department or representative.
Great cost savings
Hosted call centers cost a fraction of the price of a traditional call center. The only thing you need to pay for is your monthly subscription and your VOIP phone number. You pay for real-time usage only. There are no extra per-minute charges or hidden fees.
Be to, nereikia mokėti už nuomą, brangią techninę įrangą, elektrą ir kt. Prie skambučių centro taip pat galima prisijungti iš bet kurio kompiuterio ar išmaniojo telefono su interneto prieiga.
Improved customer efficiency
Hosted call centers like LiveAgent are equipped with additional features and integrations that can improve agent efficiency. Because your agents can access all customer info from their call interface, they won’t have to waste any time looking for past conversations, contact details, and more.
Greater flexibility
Hosted call centers give your agents freedom and flexibility. Working from home or remotely is a completely viable option. Your agents will no longer have to sit in the office or in front of the computer. They won’t even have to have a designated device. They can simply forward calls to their personal devices answer calls on the go. Doesn’t that sound great?
How can you set up a hosted call center in LiveAgent?
„LiveAgent“ priglobtą skambučių centrą galima nustatyti per kelias minutes.
1. Prisijunkite prie savo „LiveAgent“ paskyros ir spustelėkite Skambinimas
2. Spustelėkite Numeriai
3. Spustelėkite oranžinį mygtuką Sukurti
4. Select your VOIP provider (the VOIP provider from which you’ve purchased your phone number)
5. Įveskite pavadinimą (jis gali būti bet koks, jums tik reikia prisiminti, kuris numeris tai yra)
6. Pasirinkite skyrių, į kurį bus nukreipiami įeinantys skambučiai šiuo telefono numeriu
7. Įveskite skambinimo priešdėlį
8. Pažymėkite žymimąjį laukelį Įrašyti skambučius, jei norite įrašyti visus įeinančius/išeinančius skambučius iš šio telefono numerio
9. Įveskite savo VOIP teikėjo kredencialus (pagrindinio kompiuterio vardą, naudotojo vardą, slaptažodį)
10. Spustelėkite Pridėti
Jei telefono numeris buvo sėkmingai pridėtas ir yra aktyvus, šalia jo bus žalias taškas.
11. Tada spustelėkite mygtuką Redaguoti ir spustelėkite IVR.
Nustatykite savo IVR/pasisveikinimo pranešimus naudodami šį vadovą: IVR (pasisveikinimo/aptarnavimo neprisijungus pranešimai).
12. Po to, kai baigsite nustatyti IVR, spustelėkite Konfigūracija
13. Spustelėkite Skambinti
14. Spustelėkite Nustatymai
15. Pakeiskite nustatymus pagal savo pageidavimus ir spustelėkite Išsaugoti
16. Naudokite šį vadovą norėdami įtraukti aparatinės ir programinės įrangos telefonus į įrenginių ekraną
17. Next, forward this guide to your agents so they can set up preferred devices for answering calls
How does it look like/work in practice?
LiveAgent is a call center solutions provider that guarantees a great user experience. Call center software is flexible, scalable, and can be accessed from any computer or phone with internet access. It can be used by multiple users at once and customized to fit your business needs. The system is affordable, easy to use, and has reliable uptime. Check out how it works in the video below.
Frequently Asked Questions
What is a hosted call center?
A hosted call center is a software solution that handles inbound and outbound calling, as well as IVR interactions through a single system.
Why should I use a hosted call center?
Hosted call center systems are great alternatives to traditional call centers because they’re web-based and cost-efficient. There’s no need to worry about maintaining servers, buying hardware, or installing external software.
What features are included in a hosted call center?
Inbound calling, Outbound calling, Internal calls, IVR (Interactive Voice Response) technology, Call queuing, Automatic callbacks, Attended transfers, Automatic call routing / automatic call distribution (ACD), Video calls, Unlimited call recordings.
How can a hosted call center benefit your business?
A hosted call center can improve your customer’s satisfaction, improve response times, improve agent efficiency, reduce overhead costs, and give you and your agents more flexibility.
Jei norite sužinoti daugiau apie tai, kas yra priglobtas skambučių centras ir kaip jis veikia, apsilankykite mūsų pilname vadove. Šis gidas pateiks išsamią informaciją apie priglobtų skambučių centrų privalumus, įskaitant pagerintą klientų pasitenkinimą ir greitesnį problemų sprendimą. Jei galvojate, kaip nustatyti priglobtą skambučių centrą LiveAgent sistemoje, nedvejodami perskaitykite mūsų straipsnį apie įdiegimo procesą. Čia rasite praktinių patarimų ir žingsnių, kaip pradėti naudotis šia paslauga.
Sužinokite, kaip efektyviai valdyti skambučių kiekį ir išspręsti didelio skambučių kiekio problemas jūsų skambučių centre. Atraskite strategijas, kurios padės pagerinti klientų pasitenkinimą ir sumažinti praleistų skambučių skaičių. Pradėkite savo nemokamą LiveAgent paskyrą ir optimizuokite klientų aptarnavimą!
Skambučių centro atsiprašymo šablonai
„LiveAgent“ sukūrė nemokamus, paruoštus naudoti skambučių centro atsiprašymo šablonus bet kuriai įmonei/asmeniui, siekiančiam profesionaliai aptarnauti klientus.