LiveAgent pateikia pardavimo tolesnio pasiteiravimo el. laiškų šablonus ir patarimus, kaip išvengti klaidų, tokių kaip per dažnas ar ankstyvas pasidavimas. Tinkamai naudojant, šie šablonai padeda padidinti atsakymų skaičių ir pardavimus.
Pamiršti siųsti tolesnio pasiteiravimo el. laiškus yra viena svarbiausių klaidų, kurias daro pardavimų ir rinkodaros specialistai, kreipdamiesi į potencialius klientus. Pernelyg dažnai jie sutelkia dėmesį tik į pirminį pasiūlymą ir visiškai nekreipia dėmesio į tolesnius veiksmus. Net 70 % pardavimo el. laiškų nėra tęsiami, nors net 80-čiai % sandorių, prieš juos sudarant, reikia bent penkių tolesnių veiksmų.
Grįžimas į kontaktą su potencialiais klientais galiausiai padeda įmonėms padidinti atsakymų skaičių ir užbaigti daugiau pardavimų. Tiesą sakant, į tolesnius el. laiškus paprastai reaguojama geriau nei į pirminį el. laišką. Iko System atlikto tyrimo duomenimis, į pirmąjį el. laišką atsako 18 %, į antrąjį – 14 %, į ketvirtąjį – 13 %, o į šeštąjį – net 27 % respondentų. Turėdami tinkamus tolesnio pasiteiravimo el. laiškų šablonus, pardavimų ir rinkodaros komanda gali užtikrinti nuoseklesnį bendravimą su potencialiais klientais ir ilgainiui pagerinti pardavimus.
Nors nėra universalios formulės, kaip sužinoti tinkamiausią tolesnių el. laiškų skaičių ir dažnumą (nes tai labai priklauso nuo to, kaip anksčiau bendravote su potencialiu vartotoju), tyrimai rodo, kad 2 arba 3 tolesni laiškai yra optimalus skaičius. Pagal bendrą taisyklę rekomenduojama palaukti bent dvi dienas prieš siunčiant pirmąjį tolesnio pasiteiravimo el. laišką.
Statistiniais duomenimis, jei negaunate atsakymo į pirmąjį el. laišką, yra 21 % tikimybė, kad gausite atsakymą į antrąjį, ir 25 % tikimybė, kad galiausiai sulauksite gavėjo atsakymo po poros tolesnių pranešimų. Taip pat gali prireikti 5 ar daugiau tolesnių el. laiškų, kad potencialus klientas iš tikrųjų gautų atsakymą.
Personalizavimas yra labai svarbus el. pašto rinkodaros srityje, nes jis gali padėti jūsų tolesniems el. laiškams išsiskirti iš kitų. Tyrimai atskleidė, kad el. laiškai su suasmenintomis temos eilutėmis yra atidaromi 26 % dažniau nei nesuasmeninti, o pajamos iš el. laiškų, kuriuose naudojamas suasmeninimas, yra 5,7 karto didesnės.
Nuspręsti, kaip toliau bendrauti su potencialiais klientais, kurie neatsakė į pirminį el. laišką, gali būti sudėtinga, nes reikia rasti tinkamą pusiausvyrą tarp pridėtinės vertės kūrimo ir įkyrumo ar erzinimo. Toliau pateikiama 10 pagrindinių tolesnių pardavimo el. laiškų šablonų, skirtų įvairiems naudojimo atvejams, kuriuos galite naudoti kaip atspirties tašką prieš kurdami savus.
Taip pat įtraukėme išsiskyrimo el. pašto šabloną, jei kurį laiką nesulauktumėte atsakymo iš kliento .
I’ve noticed that you have read my last email and visited our website. I hope this isn’t an overstep, but I just wanted to make sure you found what you were looking for, and wanted to see if you had any questions.
As I stated in my previous email, I believe [Product] can help [their Company] to [your value proposition].
Please let me know when is a good time for you, so I can hop on a call and walk you through how companies like [customer 1] and [customer 2] have benefited from our tool.
If you are not the right person to discuss this with, who would you recommend I talk to?
I look forward to hearing back from you.
[YOUR SIGNATURE]
I know I’ve already shared some information about [product or service] with you a while ago, but I thought you might be interested to learn about a new deal [Company] is offering right now.
[Details of the deal]
This deal is currently available through [end date]. If you’d like to hear about this in more detail, please let me know. I would happily spend 15 mins telling you everything you need to know.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
The last time we discussed [value proposition] you suggested that it wasn’t the right time, asking me to connect some time around the end of the year.
So, should we pick up from where we left off? I’d be happy to do a quick review of our proposal on the phone and answer any pending questions.
Eager to hear back from you!
[YOUR SIGNATURE]
I left you a voicemail earlier today to schedule a time to demo [Product]. We’re excited to show you how we help our clients [achieve their goals].
I mentioned that I’d call again on [date and time], but feel free to reach me whenever works best for you at [phone number] or shoot me an email.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
It was great connecting with you at [event name]. I hope you got a ton of value from the sessions.
I wanted to follow up with you since you expressed interest in learning more about [product/ service/ company]. Would you be open to scheduling a quick call this week to discuss it further? I’d love to learn more about your company’s needs in this area and how we can help you achieve your goals.
Hope to hear from you soon,
[YOUR SIGNATURE]
Hope you’re doing well. It’s been a few months since you tried [Product], so I thought I’d check-in and see how things were going at [their Company].
I know that sometimes our trial users don’t end up signing up because the timing isn’t right for them, and many consider [Product] to be a better investment after they’ve grown.
I want to offer you another free 15-day trial with no strings attached. Simply click here to activate your extended trial now.
If you have any questions or need assistance, just hit ‘Reply’ and let me know – I’m always happy to help.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for your time yesterday and sharing more insights on what you are trying to achieve and the challenges you are facing. We understand the bigger picture and we’re happy that the demo gave you a better idea of how [Product] will help you reach your goals.
Ultimately, here are 3 main things [Product] will help you to accomplish:
[Feature #1]: Will allow you to [meet X goal]
[Feature #2]: Will help you [with Y challenge]
[Feature #3]: Will mitigate [Z issue]
As promised, I’ve attached additional information about [specific feature] that you asked about.
The next step is [action item]. Just let me know if you have any questions and I’d be more than happy to chat again. Also, feel free to give me a call at [number].
Best,
[YOUR SIGNATURE]
This is [your name] checking in about the guest post pitch I emailed a couple of weeks ago. I understand that you are having a busy week, so I thought I’d drop you a line and ask. Have you had a chance to look at it?
I’m excited to hear back from you! Let me know if you’d like me to add/remove something from the pitch.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I won’t take up too much of your time. If I don’t hear back from someone, I know it’s usually because they’re either busy, not interested, or missing my emails. Could you please hit a quick reply and let me know 1 / 2 / 3 so that I could update your file?
1 – Too busy right now, email me again in a month.
2 – Not interested, please leave me alone.
3 – Haven’t seen previous emails.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I’m going through my contacts and realized that I haven’t heard back from you about [product/ offer], which usually means one of two things: either the timing may not be right or you no longer have a need.
In either case, I don’t want to keep bothering you. Would it be alright if I closed your file with us? Otherwise, if you would still like to talk, let me know a good time.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I feel strongly that [their Company] could benefit from our [Product/ Service] but I’ve struggled to get a hold of you lately.
This can mean only one thing – your office has become subsumed by a zombie outbreak. Fret not – if you provide a number corresponding with the one of the below options (#1-4), I’ll know exactly how to respond:
1) There’s a zombie gnawing on my leg as I speak. Please send over anyone you know with zombie-killing experience.
2) No zombies on my side but I’m interested in chatting for 5 minutes at ___ (please let me know a date/time that works for you).
3) The timing isn’t great now but please reach back out in 3 weeks.
4) You irritate me more than zombies ever could. Please go away.
Looking forward to hearing from you, [Name],
[YOUR SIGNATURE]
Ready to test our sales follow up email templates?
Why not try them alongside our ticketing software? Take advantage of our free 130-day trial, no credit card required.
Pakartotinio įtraukimo el. laiškų šablonai
Apsilankykite „LiveAgent“ ir sužinokite, kaip pakartotinio įtraukimo el. laiškų šablonai gali padėti atgaivinti klientų susidomėjimą jūsų produktais ar paslaugomis. Patogiai kopijuokite ir įklijuokite šablonus, kurie gali pagerinti pardavimus ir išlaikyti klientus ištikimus jūsų prekės ženklui. Pradėkite savo nemokamą paskyrą jau šiandien!
Kaip pradėti rašyti el. laišką (patarimai + šablonai)
Atraskite profesionalių el. laiškų rašymo paslaptis su LiveAgent! Šiame straipsnyje rasite patarimus ir šablonus, kurie padės sukurti teigiamą įspūdį adresatams. Sužinokite, kaip pradėti šaltą pardavimo el. laišką, atsiprašymo tekstą ar klientų aptarnavimo laišką ir užmegzkite svarbius ryšius su klientais bei partneriais.
El. laiško po pirkimo šablonai
Atraskite efektyvius el. laiško po pirkimo šablonus, kurie sustiprins ryšius su klientais ir padidins pardavimus. Gaukite patarimus ir pavyzdžius, kaip teikti puikų aptarnavimą, automatizuoti procesus ir integruoti socialines medijas. Išbandykite nemokamai ir paverskite savo klientus lojalumo čempionais!
Atsiliepimo prašymo el. laiško šablonas
Atraskite, kaip „LiveAgent“ atsiliepimų prašymo el. laiško šablonai gali padėti geriau pažinti klientus, sužinoti jų nuomonę ir pagerinti paslaugas. Sužinokite, kaip tai gali padidinti pardavimus, užtikrinti gerą aptarnavimą ir didinti klientų lojalumą. Išbandykite nemokamai be įsipareigojimų!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Mūsų svetainėje naudojami slapukai. Tęsdami, suteikiate mums leidimą patalpinti slapukus, kaip aprašyta mūsų privatumo ir slapukų politika.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team